Turbo Ranger Forums  

Go Back   Turbo Ranger Forums > Lounge > Video Post
Googlemap ME
Register FAQ VB Image Host Members List Award Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-19-2013, 01:27 AM   #1
Riddle_Rob
"Tranny Ninja"
 
Riddle_Rob's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Kitchener, Ontario, Canada
Userid: 13
Posts: 1,421
Default Notch your frame!

__________________
99 Ranger 2.3L 5 Speed
Soon to be turblow. HaggardLife.com
Riddle_Rob is offline   Reply With Quote
Old 11-19-2013, 08:06 AM   #2
splatranger95
TRF TOTM Coordinator
 
splatranger95's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Location: Temperance, MI
Userid: 634
Posts: 4,181
Send a message via Yahoo to splatranger95
Default

I had stock bumpstops with no notch. HAHA
__________________
95 Ranger Saphire Blue/Goldenrod Yellow:
The project that wont quit
95 Ranger 4x4 Black - 2.3 Lima Turbo, flip flanges, AC, 3" DP, Lightning MAF... the usual.... Tuned with SCT Gone but I wish it wasnt
splatranger95 is offline   Reply With Quote
Old 11-19-2013, 10:43 AM   #3
Riddle_Rob
"Tranny Ninja"
 
Riddle_Rob's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Kitchener, Ontario, Canada
Userid: 13
Posts: 1,421
Default

LoL! I took those out so I could at least have half inch of travel with the bed on. Anything loaded in it, forget about it.
__________________
99 Ranger 2.3L 5 Speed
Soon to be turblow. HaggardLife.com
Riddle_Rob is offline   Reply With Quote
Old 11-19-2013, 12:32 PM   #4
imaprobowler
IRONMAN
 
imaprobowler's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: New York
Userid: 1538
Posts: 1,772
Send a message via AIM to imaprobowler
Default

I'm gonna have to take out my bumpstops. I really want to get the DJM notches even though I don't really know that many people that actually use them. I'm gonna run my 4/5 with no notch and a cut bumpstop I believe first and then move on to a notch if the hitting is bad.
__________________
Tim IRONMAN "The bowler" Eagle Scout

1999 Ford Ranger XLT 2.5l 5spd N/A.
Lowered 4/5.5, staggered, Intake, Exhaust, new BFG T/A's, full swap of all audio and sub for 1500 watts of bump.
1984 Porsche 944 N/A (totaled by 93 year old menace/ 100% her fault)

Quote:
Originally Posted by D94R View Post
That's cause HP is an extension of your dick. Some people only worry about the size, while others only worry about how to use it....

I forget where I was going with that...
Quote:
Originally Posted by D94R View Post
I just went sterile.
Quote:
Originally Posted by D94R View Post
She could fart on my face.
imaprobowler is offline   Reply With Quote
Old 11-19-2013, 01:42 PM   #5
Riddle_Rob
"Tranny Ninja"
 
Riddle_Rob's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Kitchener, Ontario, Canada
Userid: 13
Posts: 1,421
Default

4/5 won't hit. Ill be ok. On my last truck I used SD.com notches. I found that the tab of the sway bar mount hit the notch a tiny bit when I was using 8.8 and lower lol.
__________________
99 Ranger 2.3L 5 Speed
Soon to be turblow. HaggardLife.com
Riddle_Rob is offline   Reply With Quote
Old 11-19-2013, 05:21 PM   #6
dangeranger93
"that guy"
 
dangeranger93's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: Monroe MI/Lawrenceburg IN
Userid: 709
Posts: 3,557
Default

thats about how much travel i get with my notch haha, but my pumpkin is hitting the bed
__________________
Photobucket links don't work? use chrome on your PC and download this, pics will magically show up again
https://chrome.google.com/webstore/d...flicjjgj?hl=en

93 Ranger: Parted out
Never Ending Project Part 1

01 Ranger: Build in progress
Never Ending Project Part 2

91 ranger: First ever Duratec 4x4, N/A 2.5 for now, Tube frame, homebuilt 4x4 transmission, Microsquirt with slot maf, D30 SAS, explorer 8.8, 33's
Bad Decisions

How to Microsquirt a Duratec or Lima PICS UPDATED
M5OD Rebuild info
Wiring Diagrams PICS UPDATED

I can build Log manifolds for Limas and Duratecs pm if interested, Also working on some Duratec parts PM as well
dangeranger93 is offline   Reply With Quote
Old 11-19-2013, 07:00 PM   #7
Riddle_Rob
"Tranny Ninja"
 
Riddle_Rob's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Kitchener, Ontario, Canada
Userid: 13
Posts: 1,421
Default

Quote:
Originally Posted by dangeranger93 View Post
thats about how much travel i get with my notch haha, but my pumpkin is hitting the bed
My purple truck was like that. Same travel with notch and pumpkin hitting bed. It smacked the cross rail in at least 1/2" LOL
__________________
99 Ranger 2.3L 5 Speed
Soon to be turblow. HaggardLife.com
Riddle_Rob is offline   Reply With Quote
Old 11-19-2013, 07:12 PM   #8
dangeranger93
"that guy"
 
dangeranger93's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: Monroe MI/Lawrenceburg IN
Userid: 709
Posts: 3,557
Default

yep. gotta love that smooth ride haha
__________________
Photobucket links don't work? use chrome on your PC and download this, pics will magically show up again
https://chrome.google.com/webstore/d...flicjjgj?hl=en

93 Ranger: Parted out
Never Ending Project Part 1

01 Ranger: Build in progress
Never Ending Project Part 2

91 ranger: First ever Duratec 4x4, N/A 2.5 for now, Tube frame, homebuilt 4x4 transmission, Microsquirt with slot maf, D30 SAS, explorer 8.8, 33's
Bad Decisions

How to Microsquirt a Duratec or Lima PICS UPDATED
M5OD Rebuild info
Wiring Diagrams PICS UPDATED

I can build Log manifolds for Limas and Duratecs pm if interested, Also working on some Duratec parts PM as well
dangeranger93 is offline   Reply With Quote
Old 11-19-2013, 09:49 PM   #9
imaprobowler
IRONMAN
 
imaprobowler's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: New York
Userid: 1538
Posts: 1,772
Send a message via AIM to imaprobowler
Default

Haha damn you guys must be real damn low to be smacking the diff haha. I'm gonna be driving cross country on my 4/5 so I'll probably notch it eventually so I can go down like 6" in front 8 in back. How low are you guys right now?
__________________
Tim IRONMAN "The bowler" Eagle Scout

1999 Ford Ranger XLT 2.5l 5spd N/A.
Lowered 4/5.5, staggered, Intake, Exhaust, new BFG T/A's, full swap of all audio and sub for 1500 watts of bump.
1984 Porsche 944 N/A (totaled by 93 year old menace/ 100% her fault)

Quote:
Originally Posted by D94R View Post
That's cause HP is an extension of your dick. Some people only worry about the size, while others only worry about how to use it....

I forget where I was going with that...
Quote:
Originally Posted by D94R View Post
I just went sterile.
Quote:
Originally Posted by D94R View Post
She could fart on my face.
imaprobowler is offline   Reply With Quote
Old 11-19-2013, 09:53 PM   #10
dangeranger93
"that guy"
 
dangeranger93's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: Monroe MI/Lawrenceburg IN
Userid: 709
Posts: 3,557
Default

read my super encrypted signature and you might learn something haha
__________________
Photobucket links don't work? use chrome on your PC and download this, pics will magically show up again
https://chrome.google.com/webstore/d...flicjjgj?hl=en

93 Ranger: Parted out
Never Ending Project Part 1

01 Ranger: Build in progress
Never Ending Project Part 2

91 ranger: First ever Duratec 4x4, N/A 2.5 for now, Tube frame, homebuilt 4x4 transmission, Microsquirt with slot maf, D30 SAS, explorer 8.8, 33's
Bad Decisions

How to Microsquirt a Duratec or Lima PICS UPDATED
M5OD Rebuild info
Wiring Diagrams PICS UPDATED

I can build Log manifolds for Limas and Duratecs pm if interested, Also working on some Duratec parts PM as well
dangeranger93 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT -4. The time now is 11:39 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Turbo Ranger Forums